duminică, 5 septembrie 2010

“Nebunie”, 5th Internaţional Cartoon Festival Langnau 2010, Elveţia


Langnau este o mică localitate din cantonul Berna, situat pe drumul spre Zurich.
 Tema ediţiei a fost “Nebunie”, una dintre cele mai inspirate şi "suculente" teme.


Anul acesta au fost prezenţi la trienală artiştii satirici români: Devis Grebu, Ion Barbu şi Florian Doru Crihană.
În expoziţie au participat în total 94 de artişti, cei mai mulţi din Germania şi Elveţia dar şi din Franţa, Cehia, România, Bulgaria, Statele Unite, Austria, Anglia, Grecia, Polonia, Luxemburg, Olanda, Canada.

Juriul a acordat premiul ediţiei unui desen semnat de Caspar Frei din ţara gazdă.

Manifestarea a cuprins spectacole de muzică şi poezie. Pe timpul spectacolelor, cei care nu înţeleg limba germană s-au retras în parcarea auto, la o bere.


Florian Doru Crihană povesteşte: " Organizatorii au impresionat din nou cu precizia la toate capitolele: expoziţie, catalog, program, găzduire, presă. Am observat cu plăcere că organizatorii au refuzat în acest an ceea ce se cheamă în lumea artei, “lucrări digitale”. Artiştii care utilizau această tehnică, au fost puşi la treabă şi s-au întors la peniţă şi acuarelă. Este ceea ce am facut şi noi la Galaţi la "Salonul de artă satirică".
 Expoziţia a fost dominată de lucrări cu text, specifice caricaturii de presă occidentale. Cu toate acestea, am asistat la una dintre cele mai bune expoziţii de satiră şi umor văzute de mine în cei 20 de ani de activitate.
Nu a lipsit nici unul dintre celebrii autori europeni. Îi amintesc pe Bartak, Deix, Gepp, Gluck, Henniger, Hurzlmeier, Kahl, Pfuschi, Plantu, Rousso, Sliva, Sowa.
În plan personal, am avut câteva bucurii care au justificat prezenţa mea acolo. Cei mai cunoscuţi autori au evocat expoziţia mea “Veneţia”. M-am bucurat să primesc aprecierile direct de la aceşti cunoscuţi artişti. Am primit şi critici precum că expoziţia nu a avut loc într-un spaţiu cultural cu renume mondial aşa cum ar fi meritat. "

În imagine, de la stânga la dreapta: Valentin Georgiev - Bulgaria, Ivailo Tsvetkov - Bulgaria, Miroslav Bartak  - Cehia, Valeriu Kurtu - Germania şi Florian Doru Crihană - România

Deja până acum au admirat expoziţia peste 5000 de persoane, atraşi de realitatea dar şi de ficţiunea reprezentate atât de bine aici. Dar expoziţia se mai poate vizita până pe 12 septembrie a.c.